W maju kolejny postulat Kontraktu 100 rozwiązań pn. MOST DĘBNICKI, MADALIŃSKIEGO I BARSKA został w całości zrealizowany. Ostatni element bezpiecznego połączenia Ronda Grunwaldzkiego z rejonem domu handlowego Jubilat, czyli kontrapas na ul. Barskiej umożliwił dwukierunkowe połączenie rowerowe z pominięciem nieprzyjaznej dla rowerzystów ul. Konopnickiej.

Realizacja postulatu zaczęła się jednak znacznie wcześniej. W pierwszej kolejności zapadła decyzja o depenalizacji jazdy na rowerze po zachodnim chodniku Mostu Dębnickiego. W grudniu 2014 roku pojawiły się znaki C16+T22, czyli kombinacja widoczna na zdjęciu poniżej.

Chwilę później, w marcu 2015 roku, ul. Madalińskiego przestała być poważną przeszkodą rowerową. Pojawił się tam długo wyczekiwany, bardzo ważny element infrastruktury rowerowej dla mieszkańców południowo-zachodniej części Krakowa – kontrapas wyprowadzający ruch rowerowy na Most Dębnicki.

Do ukończenia połączenia brakowało już tylko dopuszczenia ruchu pod prąd w ul. Barskiej. Pomocny okazał się remont nawierzchni tej ulicy oraz wprowadzenie strefy płatnego parkowania. Ten ostatni element okazał się kluczowy. Wraz z wprowadzeniem opłat za pozostawienie samochodu spadło też zapotrzebowanie na miejsca postojowe. Trzeba jednak podkreślić, że projektantowi udało się wprowadzenie kontrapasa i utrzymanie tej samej liczby stanowisk parkingowych.